სასწავლო თემის ავტორი
| ||
სახელი და გვარი
|
გიული მახარობლიძე
| |
რაიონი
|
ცაგერი
| |
სკოლა
|
ლაილაშის საჯარო სკოლა
| |
ქალაქი
| ||
თემის
მონახაზი
| ||
თემის დასახელება
| ||
ბინის გათბობა და ენერგიის დაზოგვა
| ||
თემის შინაარსი
| ||
მოსწავლეები
გაეცნობიან ბინის გასათბობ სხვადასხვა საშუალებებს, დაადგენენ ენერგიის დაზოგვის
ხერხებს.მონაცემებს წარმოადგენენ დიაგრამის სახით. გააკეთებენ პრეზენტაციას
| ||
საგანი
| ||
ფიზიკა
| ||
კლასი საფეხური
VIII IX კლასი
საბაზო საფეხური,
Xკლასი საშუალო საფეხური
| ||
განხორციელების დროის ჩარჩო
| ||
2 კვირა
| ||
თემის საფუძვლები
| ||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
| ||
VIII.1მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და
კვლევის ეტაპები
VIII.2მოსწავლეს
შეუძლია კვლევითი პროცედურის
განხორციელება./მონაცემტა აღრიცხვა/
IX.3მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო
საშუალებების გამოყენებით
X.6მოსწავლეს შეუძლია ფიზიკაში მეცნიერული
აღმოჩენების დაკავშირება ყოველდღიურობასთან.
| ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
| ||
გამოთქვამს
მოსაზრებას,ვარაუდს.
აწარმოებს
დაკვირვებას,აღრიცხავს მონაცემებს,ინიშნავს შემჩნეულ მოვლენებს.
ადგენს კავშირს
მიზეზებსა და შედეგებს შორის
აანალიზებს
მონაცემებს და გამოაქვს დასკვნები
განიხილავს
გამოვლენილ მოულოდნელობებს,ცდილობს მათ ახსნას.
| ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
| ||
ზოგადი კითხვა
|
რითი ათბობთ ბინას ზამთარში?
| |
თემატური კითხვები
|
რა სახის ენერგიებს იცნობთ?
რომელ ენერგიას იყენებთ ბინის გასათბობად?
როგორ თბოგამტარ სხეულებს ვიყენებთ
სითბოს შენარჩუნების მიზნით?
| |
შინაარსობრივი
კითხვები
|
რას გვჩვენებს
საწვავის წვის კუთრი სითბო?
რაზეა დამოკიდებული საწვასის წვის შედეგად
გამოყოფილი სითბოს რაოდენობა?
რომელი ენერგიის გამოყენებით დაზოგავდით
ხარჯებს?
| |
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
წინარე ცოდნის
გააქტიურების მიზნით ჩავატარებ დისკუსიას თემაზე რა ვიცით ენერგიის
შესახებ.მცდარი შეხედულებების დადგენაში მეხმარება შეკითხვებზე პასუხი
ელექტრონული ფორმით.21-ე საუკუნის უნარჩვევების წინასწარ დადგენაში მეხმარება
დიაგრამა.სამუშაო რვეულებში ჩანაწერების გაკეთება და მასწავლებლის შინაარსობრივ
თემატური შეკითხვებზე პასუხების გაცემა აგრეთვე კვლევის ჩატარება და პრეზენტაცია
მეხმარება სწორი მიმართულებების
მისაცემად.ჩართულობის უზრუნველყოფაში მეხმარება კვლევის ტესტი. პერიოდულად დაუბრუნდება
მიმართულების მიმცემ საკვანძო საკითხებს.მასალის ათვისების ხარისხის შემოწმებისათვის დაეხმარება ბროშურა და ვ.მ.ვ. სტრატეგია.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებს შეუძლიათ
კვლევის მიზნის განსაზღვრა,საჭირო ინფორმაციის მოძიება,საკომუნიკაციო
საშუალებების გამოყენება, კვლევის შედეგების ანალიზი.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე
შევკრებ მოსწავლეებს,გავაცნობ შეკრების მიზეზს დავურიგებ წინასწარ გამზადებულ ვ.მ.ვ.ცხრილებს.მოსწავლეები იწყებენ ამ ცხრილის I დაII სვეტის
შევსებას შემდეგ გავმართავთ დისკუსიას ენერგიაზე და ენერგიის დაზოგვაზე.ამის
შემდეგ მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად შემთხვევითობის პრინციპის დაცვით.
მოსწავლეები აიღებენ მაგიდაზე დაწყობილ წინასწარ გამზადებულ ბარათებს რომლებსაც
შეხვდება ფიზიკური სიდიდეები დაჯგუფდებიან ერთად,ხოლო მათი ერთეულები შექმნიან
მეორე ჯგუფს.ჯგუფის ლიდერსაც შემხვევითი შერჩევის გზით დავასახელებთ,ეს ხელს
შეუწყობს მოსწავლეებში ობიექტურობის განცდას.ხდება დავალებების განაწილება.Iჯგუფი მოიძიებს ინფორმაციას ინტერნეტით.IIჯგუფი მოახდენს გამოკითხვას გასათბობად გამოყენებული საწვავის შესახებ,რომელ საწვავს იყენებენ აქტუალურად ქალაქებში და რეგიონებში,მათ უნდა დაადგინონ 1 კვირის განმავლობაში მოხმარებული ენერგიის ხარჯები. ამ ხნის განმავლობაში პერიოდულად ვაკვირდები მოსწავლეთა ქმედებას და საჭიროების შემთხვევაში ვაძლევ მითითებებს. მოსწავლეები აკეთებენ ჩანაწერებს ელექტრონულად ვახდენ გადამოწმებას. ახალი დავალების გამოკვეთის მიზნით ვატარებ დისკუსიას. შევცვლი ჯგუფებს ისევ შემთხვევითი შერჩევით, გამოვიყენებ ისევ ბარათებს სკალარული სიდიდეები- I ჯგუფში,ვექტორული სიდიდეები -IIჯგუფში განაწილდება.1ჯგუფის დავალება იქნება ძველი სახლების ნახვა, II ჯგუფი მოიძიებს ახალაშენებულ სახლებს.
წრიული დიაგრამის საშუალებით გამოსახავენ ენერგიის დანაკარგებს.იატაკში, ჭერში,კედლებში..მოიძიებენ ნაკლებ თბოგამტარ მასალებს.
მოსწავლეები გააკეთებენ ბროშურას, გააკეთებენ პრეზენტაციას. აანალიზებენ შეკრებილ ინფორმაციას.აფორმებენ კვლევის შედეგებს, აყალიბებენ დასკვნებს. კომპეტენტური პირების გამოკითხვით დაადგენენ არა მარტო საწვავის და სამშენებლო მასალის სწორად შერჩევაა საჭირო არამედ შესაძლებელია გამოვიყენოთ
წყლის გასაცხელებელი მოწყობილობა, რომელიც უზრუნველყოფს მთელი ბინის გათბობას და
ენერგიის საგრძნობლად დაზოგვას. ამის შემდეგ გამოჩნდება ამ
თემასთან დაკავშირებით ახალი პროეპტის გაკეთების საჭიროება.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
მივცემ შესაფერის
დავალებას მაგ.კომპიუტერით ინფორმაციის მოძიება.სურათების გადაღება. დავუთმობ მეტ დროს,მივახმარ შეძლებულ მოსწავლეს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
დავიხმარ უცხოენის
მასწავლებელს,
გამოვიყენებთ კომპიუტერით თარგმნას,
გამოვიყენებთ
ლექსიკონებს.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
გადაუნაწილებ
შედარებით რთულ დავალებებს.
დავაკისრებ
მეტ პასუხისმგებლობას.
დავავალებ
აუხსნან შედარებით სუსტ მოსწავლეებს.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий